محل لوگو

دانلود تحقیق امام خمينى و نظم عادلانه جهانى


دانلود تحقیق امام خمينى و نظم عادلانه جهانى

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

نام فایل : دانلود تحقیق امام خمينى و نظم عادلانه جهانى

تعداد صفحات : 10 

فرمت : فایل ورد قابل ادیت  doc

 

برای نمونه میتوانید 2 صفحه از این فایل را در زیر مطالعه کنید. برای خرید فایل کامل به انتهای صفحه مراجعه نمایید


 

لحاظ مادى نيز در اين دنيا موفق شده و در جهان آخرت نيز در كسب سعادت ابدى موفق خواهند شد.

مسلمانان اوليه عليه تمامى مشكلات مبارزه كرده و اربابان بزرگ جهان، معلمان بشريت و حاملان قانونى تمدن حقيقى شدند، آنان جهان خود را مبدل به بهشت كردند. از جهان خود لذت بردند و لذت مزبور را به جهانهاى ديگر نيز ارائه دادند. بر بيشتر قسمتهاى جهان مسلط شده و موجب بهره‏مندى و لذت بردن بشر از نعمت عبادت واقعى در اسلام شدند.

 

2 - 1 - نسل آينده

 

 

كسانى كه به دنبال نسل اوليه آمدند به لذت بردن از فوايد مادى ثمره تلاش و مبارزه نسلهاى اوليه پرداخته و در نظام سياسى، اجتماعى و اقتصادى كه حاصل خون و عرق نسل اوليه بود در رفاه زندگى مى‏كردند. آنان جهت‏برقرارى اين نظام هيج‏گونه كمك و مشاركتى نداشتند. زمانى كه فقط به مسائل عبادى و عرفانى و برخى موارد به مسائل فرهنگى و هنرى تاكيد مى‏كردند در واقع آغاز انحطاط و تباهيشان بود.

 

3 - 1 - سلطه غرب

 

 

زمانى كه مسلمانان درباره پاكى خون پشه بحث مى‏كردند، جهان غرب بهترين هنر اسلام كه توسط اكثريت مسلمانان رها شده بود را فراگرفته بود. سلطه غرب كه با جنگهاى صليبى آغاز شده بود با امپرياليسم، استعمارگرى و اسارت كامل زمينها، مغز، انديشه و همه چيز مسلمانان به اوج خود رسيد.

در اوج سقوط مسلمانان، آنان از خواب بيدار شده، با اشغال و اسارت دموكراسى، حكومت پارلمانى، كاپيتاليسم، سوسياليسم، رفاه‏طلبى و ديگر "ايسم"هاى مربوطه، متوجه واقعيتهاى پيشرفته كفر شدند جهان اسلام شكست‏خورد و تا سال 1925تمامى ارزشهايمان از دست رفته بود.

 

4 - 1 - واكنش مسلمانان

 

 

تعداد معدودى از مسلمانان آگاه كه نسبت‏به اين وضع اسف بار واكنش نشان دادند اكثرا آشفته، نابسامان و ناتوان بودند. در برخى موارد فرصت طلبان جهت‏شكست هرچه بيشتر مسلمانان و پيچيده‏تر كردن مشكلات از وضعيت عادى سؤاستفاده مى‏كردند. شايد بتوان از طريق سخنان ضياءالدين صدار تصوير تقريبا كاملترى از شرايط مزبور را درك كرد:

"نظم اجتماعى كه اكثر اوقات در كشورهاى اسلامى اجرا مى‏شود بطور پيوسته تنش زا، اغلب نابسامان و خشن و گاهى اوقات بى‏اعتبار است. همواره تعداد افراد معدودى هستند كه عليه سلطه تحميلى ايسم‏هاى گوناگون و براى آنچه كه به نظر آنان ارزشها و معيارهاى اسلامى است، مبارزه مى‏كنند. اما اكثريت در اقيانوس تغييرات اجتماعى و استبداد تكنولوژيكى ازريشه درآمده و سرگردانند و با معيارهاى اخلاقى غرب درگير شده ديدگاهها و عادات اجتماعى كاملا بيگانه را پذيرفته و اغلب در جرم و فساد و خشونت و شرارت در حال غرق شدن هستند.

سياست‏براى توده‏هاى مسلمان مبدل به بازى حاصل جمع صفر شده است. بازيى كه در آن، آنان براى از دست دادن هرآنچه كه دارند و بدست آوردن هيچ چيز به پا مى‏خيزند. نظام هرچه كه باشد، رهبرى، ايدئولوژى انقلابى را به منظور اهداف پوزش خواهانه بكار مى‏برد. اين امر به عنوان توجيه كاربرد آنان از قدرتشان و نيز به عنوان وسيله‏اى جهت تثبيت اين قدرت يا بطور خلاصه به عنوان "افيون" جديد مردم عمل مى‏كند، بنابراين مسلمانان از روز استقلالشان تاكنون تحت‏حكومت اقليت نخبگان بودند. نخبگان مسلما احساس خودستايى و دارا بودن قدرت مطلق مى‏كردند. آنان اهداف محدود و زودگذر را به دستورات جهانى تبديل كرده بودند. سنت‏گرايان، نوگرايان، پيشرفت و توسعه تكنولوژيكى، ناسيوناليسم، دموكراسى همه و همه سهم مهمى را در استيلاى اكثريت مسلمانان توسط اقليت نخبگان داشت.

متاسفانه ، مسلمانان با رضايت غير قابل باورى نادانى خود را مى‏پذيرند و تا حدودى هم به آن افتخار مى‏كنند. آنان در بحران حاد اجتماعى، اقتصادى و سياسى بسر مى‏برند. با اين وجود به گونه‏اى شگفت انگيز احساس كاذبى از امنيت را در خود بوجود آورده و گسترش داده‏اند. خواندن قرآن حتى اگر معنى آن را هم نفهمند برايشان رحمت و بركت‏به همراه مى‏آورد. اين كاخهايى كه بر روى شنهاى ناپايدار قرار دارند بر درك كوته‏بينانه و خارج از مبحث اسلام بنا نهاده مى‏شود. " (ضياءالدين صدار: آينده تمدن مسلمانان صفحات 71 - 69) "

نتيجه چنين وضعيت تاسف بارى، سرگردانى و ياس و دلسردى در ميان جوانان بود كه منجر به نا اميدى آنان در مورد احتمال مشاهده مجدد اسلام مى‏شد.

 

 



مبلغ واقعی 2,500 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 2,375 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 146

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما