لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
نام فایل : دانلود تحقیق امام خمينى و نظم عادلانه جهانى
تعداد صفحات : 10
فرمت : فایل ورد قابل ادیت doc
برای نمونه میتوانید 2 صفحه از این فایل را در زیر مطالعه کنید. برای خرید فایل کامل به انتهای صفحه مراجعه نمایید
لحاظ مادى نيز در اين دنيا موفق شده و در جهان آخرت نيز در كسب سعادت ابدى موفق خواهند شد.
مسلمانان اوليه عليه تمامى مشكلات مبارزه كرده و اربابان بزرگ جهان، معلمان بشريت و حاملان قانونى تمدن حقيقى شدند، آنان جهان خود را مبدل به بهشت كردند. از جهان خود لذت بردند و لذت مزبور را به جهانهاى ديگر نيز ارائه دادند. بر بيشتر قسمتهاى جهان مسلط شده و موجب بهرهمندى و لذت بردن بشر از نعمت عبادت واقعى در اسلام شدند.
2 - 1 - نسل آينده
كسانى كه به دنبال نسل اوليه آمدند به لذت بردن از فوايد مادى ثمره تلاش و مبارزه نسلهاى اوليه پرداخته و در نظام سياسى، اجتماعى و اقتصادى كه حاصل خون و عرق نسل اوليه بود در رفاه زندگى مىكردند. آنان جهتبرقرارى اين نظام هيجگونه كمك و مشاركتى نداشتند. زمانى كه فقط به مسائل عبادى و عرفانى و برخى موارد به مسائل فرهنگى و هنرى تاكيد مىكردند در واقع آغاز انحطاط و تباهيشان بود.
3 - 1 - سلطه غرب
زمانى كه مسلمانان درباره پاكى خون پشه بحث مىكردند، جهان غرب بهترين هنر اسلام كه توسط اكثريت مسلمانان رها شده بود را فراگرفته بود. سلطه غرب كه با جنگهاى صليبى آغاز شده بود با امپرياليسم، استعمارگرى و اسارت كامل زمينها، مغز، انديشه و همه چيز مسلمانان به اوج خود رسيد.
در اوج سقوط مسلمانان، آنان از خواب بيدار شده، با اشغال و اسارت دموكراسى، حكومت پارلمانى، كاپيتاليسم، سوسياليسم، رفاهطلبى و ديگر "ايسم"هاى مربوطه، متوجه واقعيتهاى پيشرفته كفر شدند جهان اسلام شكستخورد و تا سال 1925تمامى ارزشهايمان از دست رفته بود.
4 - 1 - واكنش مسلمانان
تعداد معدودى از مسلمانان آگاه كه نسبتبه اين وضع اسف بار واكنش نشان دادند اكثرا آشفته، نابسامان و ناتوان بودند. در برخى موارد فرصت طلبان جهتشكست هرچه بيشتر مسلمانان و پيچيدهتر كردن مشكلات از وضعيت عادى سؤاستفاده مىكردند. شايد بتوان از طريق سخنان ضياءالدين صدار تصوير تقريبا كاملترى از شرايط مزبور را درك كرد:
"نظم اجتماعى كه اكثر اوقات در كشورهاى اسلامى اجرا مىشود بطور پيوسته تنش زا، اغلب نابسامان و خشن و گاهى اوقات بىاعتبار است. همواره تعداد افراد معدودى هستند كه عليه سلطه تحميلى ايسمهاى گوناگون و براى آنچه كه به نظر آنان ارزشها و معيارهاى اسلامى است، مبارزه مىكنند. اما اكثريت در اقيانوس تغييرات اجتماعى و استبداد تكنولوژيكى ازريشه درآمده و سرگردانند و با معيارهاى اخلاقى غرب درگير شده ديدگاهها و عادات اجتماعى كاملا بيگانه را پذيرفته و اغلب در جرم و فساد و خشونت و شرارت در حال غرق شدن هستند.
سياستبراى تودههاى مسلمان مبدل به بازى حاصل جمع صفر شده است. بازيى كه در آن، آنان براى از دست دادن هرآنچه كه دارند و بدست آوردن هيچ چيز به پا مىخيزند. نظام هرچه كه باشد، رهبرى، ايدئولوژى انقلابى را به منظور اهداف پوزش خواهانه بكار مىبرد. اين امر به عنوان توجيه كاربرد آنان از قدرتشان و نيز به عنوان وسيلهاى جهت تثبيت اين قدرت يا بطور خلاصه به عنوان "افيون" جديد مردم عمل مىكند، بنابراين مسلمانان از روز استقلالشان تاكنون تحتحكومت اقليت نخبگان بودند. نخبگان مسلما احساس خودستايى و دارا بودن قدرت مطلق مىكردند. آنان اهداف محدود و زودگذر را به دستورات جهانى تبديل كرده بودند. سنتگرايان، نوگرايان، پيشرفت و توسعه تكنولوژيكى، ناسيوناليسم، دموكراسى همه و همه سهم مهمى را در استيلاى اكثريت مسلمانان توسط اقليت نخبگان داشت.
متاسفانه ، مسلمانان با رضايت غير قابل باورى نادانى خود را مىپذيرند و تا حدودى هم به آن افتخار مىكنند. آنان در بحران حاد اجتماعى، اقتصادى و سياسى بسر مىبرند. با اين وجود به گونهاى شگفت انگيز احساس كاذبى از امنيت را در خود بوجود آورده و گسترش دادهاند. خواندن قرآن حتى اگر معنى آن را هم نفهمند برايشان رحمت و بركتبه همراه مىآورد. اين كاخهايى كه بر روى شنهاى ناپايدار قرار دارند بر درك كوتهبينانه و خارج از مبحث اسلام بنا نهاده مىشود. " (ضياءالدين صدار: آينده تمدن مسلمانان صفحات 71 - 69) "
نتيجه چنين وضعيت تاسف بارى، سرگردانى و ياس و دلسردى در ميان جوانان بود كه منجر به نا اميدى آنان در مورد احتمال مشاهده مجدد اسلام مىشد.
مبلغ واقعی 2,500 تومان 5% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 2,375 تومان