محل لوگو

دانلود مقاله هنر باستاني ماور نزديك و هند


دانلود مقاله هنر باستاني ماور نزديك و هند

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

نام فایل : دانلود مقاله هنر باستاني ماور نزديك و هند 

تعداد صفحات :  22

فرمت : فایل ورد قابل ادیت doc

 

برای نمونه میتوانید 8 صفحه اول این پایان نامه را در زیر مطالعه کنید. برای خرید فایل کامل به انتهای صفحه مراجعه نمایید

هنر باستاني ماور نزديك و هند

تاريخ هند باستاني خاورنه با مصر بلكه با بين النهرين شروع مي شود.

بين النهرين: 1 – سومر 2 – اكر 3 – بابل 4 – آشور

الف: بين النهرين: 1 – هند سومر: ساختن ؟؟؟ و شهرهاي قلعه مانند و پيكره سازي را مي دانستند.

ويژگي هند سومر: شچمشهاي بزرگ (مانند اسمر= واريكا)، نشان دهنده توالي صحنه ها (صحنه پيروزي نظامي- مناظر بعد از آن) نيمرخ بودن پيكرها- بدن از روبرو با يك دست و يك پا- چشم به طور كامل استفاده از پرسپكتيو خاص (گاوهاي لاسكو)- خشك و بي روح

2 – هند و اكو: تجسمي از حاكميت مطلق و نشان دهنده اقتدار خداگونه، پايبند به سنتهاي كهن

ويژگي: چشمهاي بزرگ تنديس، ابروان به هم پيوسته، دهان حساس، داراي وحدت شكل هاي طبيعي و غير طبيعي تاكيد بر احساس و بينش شخصي

3 - هند بابل: كند كاري روي سنگ همراه با نقش برجسته

ويژگي: تجسم پيكرها (نيمرخ و تمام رخ توام)، مقام بالا و حالت تشريفاتي و رسمي

4 – هند آشور: نقش برجسته و كنده كاري روي سنگ

ويژگي ها: 1 - خشكي و ؟؟؟؟ دادني بودن زبان هندي 2 – قدرت توصيف و روايتي 3 – پيوستگي و ادامه داستان نقش برجسته ها 4 – سطح صاف و يك دست

تدابير آگاهانه: 1 – رواني و انجام ميان 2 – عدم رعايت بعد نمايي (پرسپكتيو) 3 – طراوت و سرزندگي حالتها و حركات 4 – روي هم انداختن پيكرها براي القاي دوري و نزديكي

روايت ؟؟؟ اول: پادشاه در ارابه خود ايستاده و زه كمان را كشيده همراه او افسراني ديده مي شود و در آسمان بالاي سرش رب الفتوح بالدار آشور موسوم به «آشور» كمان كشيده و شاه را حمايت مي كند. اسبهايي ارابه شاه بادهنه هاي كشيده شده، از روي يك ارابه دشمن كه پيشتر در هم شكسته، عبور مي كنند. در بالاي قسمت مركزي يك سرباز آشوري در حال كشتن يك دشمن است ضمن آنكه يكي ديگر از نفرات دشمن مي كوشد هم رزم خود را نجات دهد. كماندار دشمن در سمت راست در حال رفتن به بالاي برج ها است.

روايت تصوير دوم: پادشاه گوشه راست نشسته و به آرامي جام خود را بالا برده و در سمت چپ موجود بالدار كه در حال پاشيدن آب متبرك است عمل پادشاه را بخشي از يك آيين مذهبي نشان مي دهد. روح هايي كه مصريان به آن اعتقاد داشتند: كا: خود ديگر انسان: بعد از مرگ در درون ؟؟؟ مي رود و به حيات خود ادامه مي دهد. موميايي

باء: روح پرنده- جند گير- جستجوگر، آخ: جنگجو

نمادها براي تنديس: ايران- بزوشير، مصر: كركس، شاهين، عقاب، مار- هند: گاو، بزند

هند مصريان: تنديس سازي- ديوارنگاري

ويژگي: 1 – حفظ شباهت چهره 2 – استحكام اسلوب 3 – وفادار به طبيعت در چهره سازي 4 – توجه نداشتن به نمايش واقع گرايانه بدن 5 – چشم هاي شيشه اي و شفاف 6 – رعايت بعد نمايي 7 – نماي صحيح و تمام رخ توام ( پاها به طرز نيم رخ و سينه و بالا تنه به طرز تمام رخ)

ديوارنگاري فضادار: 1- اسلوب نماكاري: تقسيم كردن ديوار به سطوح رنگين يا رنگهاي يكدست به كمك نوعي بعدنماي خطي متقاعد كننده

3 – اسلوب تزييني: حفظ كردن ايجاد توهم بعد نمايي تا صعودي و از دست دادن عناصر معماري گونه

4 – اسلوب پيچيده يا در هم: روي آوردن نقاش به چهارچوب هاي معماري گونه و چشم اندازهاي باز (مخلوطي از 3 اسلوب پيش)

 

هند و يونان باستان

اسلوب هندي يونان= كمال زيبايي + طبيعت گرا

يونان= عهد فلسفه و دموكراسي

عناصر اساسي ؟؟؟ يونان: 1 – طبيعت 2 – انسان 3 – عقل

مرحله توكل هند يونان: 1 – خامي 2 – كودكي 3- پختگي 4 – عقل

نظر يونانيان درباره زيبايي: نظم طبيعت و نظم عقل هر دو زيبا و ساده است و زيبايي چيزها با شناخت ما از آن ها يكي است.

نوع نقاشي يونان با توجه به ظروف به جا مانده:

مرحله اول: 1- شيوه تكرار حالت واحد 2 – استفاده از اشكال هندسي (مثلث- لوزي) 3 – به صورت سمبل از انسان

مرحله دوم: 1- مطالعه وضعيت و حركت بدن زنده 2 – طبيعت گرا و به صورت واقعي 3 – از وابستگي درآمد

مراحل پيكره سازي در يونان: 1- تنديس هاي كوچكي از حيوانات و پيكره هاي انساني كه از مس، برنز، سرب، عاج و سفال ساخته شده 2- مجسمه هاي ساده بزرگ (به اندازه طبيعي يا بزرگتر از آن) 3- ساختن پيكرهاي طبيعي و رنگ آميزي آنان كه جسم پردازي در آن بسيار با ظرافت است. 4 – پايه گذاري اسلوب طبيعت پردازي (ميدون- پيكره ؟؟؟ انداز)

هند يونان يكپارچه بود و مخلوطي از عقل و احساس است. اصلا خشك و بي روح نيست بلكه كاملا احساسي است.

هند روم: به تقليد يونانيان، به دنبال جلال و شكوه حكومت اما يونان به دنبال هند، ادب، فرهنگ بود.

هند رومي- نخستين مرحله جامع هند اروپاي غربي

اين هند ضمن استفاده از شكل هاي كلاسيك مفاهيم غير كلاسيكي را بيان مي كند و به علاقه و شخصيت فردي را با گرايش به مفاهيمي چون قانون، دولت، تمدن به هم مي آميزد.

ابتكارات روم: طاق نصرف، حمام هاي عمومي ساختمان و ؟؟؟؟ كلسئوم، شطرنجي كردن و عمودي بودن خيابان ها

هند پيكره سازي روم: 1- تك چهره سازي 2 – پيكرتراشي

تفاوت و شباهت روم و يونان: تفاوت: يونان= طبيعت گرا با موضوعات اساطيري (غير واقعي) روم: طبيعت گرا با موضوعات واقعي

شباهت: كلاسيك و طبيعت گرا

1 – تك چهره سازي

پيك تراش روحي نشانها و ويژگي هاي فردي را تا حد امكان در خود حفظ مي كرد.

در مورد شخصيت هاي مشهور يا ثروتمند پيكرتراش از شبيه سازي فراتر رفته و شخصيت و خصوصيات در مدل را در حد كمال بنماياند.

2 – پيكر تراشي و نقش برجسته سازي:

پيكر تراشي: 1 – ستايس هند پيكرتراشي يونانيان توسط روميان 2 - روحي بر پايه فرهنگ يوناني توسط اگوستوس

پيكره نوعي عظمت جدي را بيان مي كردند.

نقش برجسته: أ؟؟؟ رويداد تاريخي به نقش برجسته براي حفظ رويداد اين تصوير براي نمايش تشريفات متبرك كردن يك محراب ساخته شده، خصوصيات تاريخي اين نقش برجسته توجه به روميان به واقعيت و امور واقعي است.

شرح يك پيروزي

به طور كلي نقش برجسته هاي روحي حاكي از يك نوع هند «روايتگر» هستند كه جنبه رسمي و تبليغاتي دارد.

شيوه ديوارنگاري: 1 – تزييناتي كه حالت بسته بودن و بي منفذ بودن ديوار را بيشتر مي كند. 2 – نقاشيهايي كه به فضاي اتاق مي افزود.

رنگ هاي مورد استفاده: سبز، قهوه اي روشن، قرمز، سياه، سفيد

ديوارنگاري مسطح تبديل به ديوارنگاري فضادار شد (در شهرهاي هركولانيوم، بمبي)

هند مسيحي (بنيزانس)

هند مسيحي: روم متاخر + موضوعات مذهبي – تغيير ماهيت – طبيعت گرايي (ناتوراليسم)+ موضوعات مذهبي

دورة اوليه بنزانس: گذر هند مسيحي اوليه به ند بنزانس نه ناگهاني و نه مشخص بود. به عنوان مثال لوحه زير را در نظر بگيرد كه به عصر تعلق دارند و توسط حكاكان بيزانس (روم شرقي) تراشيده شده. در حالي كه لوح اول ؟؟؟ ريشه در سنت يوناني – روحي دارد و در لوحة دوم بيشتر روي ماهيت موضوع تاكيد شده نه روي شكل ظاهري.

بيزانس: آخرين مرحله تحول هند يونان + هند مشرق زمين (موزاييكهاي كليساي «سان ويتاله»)

تصاوير روي سنگهاي زنگين كنار هم (موزاييكها) نشان دهنده اعتقاد مسيحيان به نجات انسان ها به وسيله مسيح است. ترتيب قرار گرفتن دو موزاييك بيانگر مقام و مرتبه اشخاص است. در ساختن صورتها جز در مورد شخصيتهاي سرشناس امپراطور، ملكه واسقف به شباهت توجه نداشته.

دورة دوم بيزانس (دورة طلايي ؟؟؟ 10 و 12):

هند موزاييك سازي عمده ترين هند به شمار مي رفت.

در اينجا براي تاكيد بر ماهيت غير جسماني، كشيده تر شده اند.

دورة آخر بنزانس: حركتهاي اغراق آميز حركت پيكر مركزي، مسيح كه رداي سفيد به تن دارد و همينطور حركت پيكرهاي آدم و حوا كه به خاطر پيچ و تاپ لباسهايشان بيشتر شده

 

هنر اسلامي

ويژگي هنر اسلامي: هم جنبه تزييني و هم كاربردي داشت.

1 – هند ؟؟؟: با استفاده از سفال، مس، برنج و شيشه ظروف مختلف مي ساختند. به عنوان مثال: 1 - استفاده از شيشه هاي لعاب داده شده در چراغ هاي مساجد 2 – ساختن كاشي هاي مرغوب 3 – نقاشي هاي چند رنگ رئوي ظرف سفالين 4 – استفاده از نقوش براي تزيينات بناها 5 – ساخت منسوجات (هم در خانه هاي افراد عادي و سرشناس و مساجد و هم به عنوان هديه، پاداش، بزرگداشت- كاربردي)

تمدن هاي بهره گرفته: 1 – سامانيان در ايران 2 – قطبيها در مصر

در قرن 4 هجري بافته هاي مسلمان بسيار مشهور و به اروپا صادر شده. هنر قاليباقي در ايران و در عصر صفويان از لحاظ نقوش و رنگها به حد اعلاي پيشرفت رسيد.

2 – كتاب آراي: اعراب هيچ گونه سنت تصوير سازي خاص خود نداشتند. و چنين به نظر مي آيد كه تصويرها نيز به وسيله خطاطي كه از كتاب اصلي نسخه برداري مي كرد، ترسيم شده است كه آغازي براي مصور سازي كتب در سرزمينهاي اسلامي بود كه اوج آن در ايران بود.



 


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 290

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما