محل لوگو

دانلود تحقیق قوانين هندبال


دانلود تحقیق قوانين هندبال

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

نام فایل : دانلود تحقیق قوانين هندبال

تعداد صفحات :  10

فرمت : فایل ورد قابل ادیت  doc

برای نمونه میتوانید 3 صفحه از این فایل را در زیر مطالعه کنید. برای خرید فایل کامل به انتهای صفحه مراجعه نمایید


 

در شهریورماه 1349 كلاس دیگری برای مربیان هندبال كشور در منظریه تهران تشكیل شد و طی آن امیرتاش، آخرین تحولات هندبال تا آن زمان را برای شركت‌كنندگان تشریح كرد.

در مسابقات آموزشگاهی سال 1349 برای نخستین بار تیم‌های دختران دانش‌آموز نیز در مسابقه‌های هندبال شركت كردند كه تیم‌های شهرستانهای تربت حیدریه، نیشابور و آبادان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

اولین مسابقه‌ای كه قهرمانان هندبال ایران با یك تیم خارجی در آن شركت كردند، مسابقه بین تیم‌های منتخب دانش‌آموزان كویت و منتخب دانش‌آموزان تهران بود كه در ساعت 17 روز 8/11/1349 در محل سالن ورزشی هنرسرای عالی نارمك در تهران برگزار شد. نتیجه این مسابقه 24 بر 18 به نفع تیم منتخب دانش‌آموزان كویت شد. در این مسابقه بازیكنان تیم ایران عبارت بودند از آقایان: جهانگیر آغاسی‌بیك، مهدی اسلامی،‌رضا اسداللهی، علی پژمان، محسن حاجیلو، احمد دقیقی، عباس قاجاریه، رضا محمدی‌سخا، مسعود مرزآبادی،‌محمدتقی نادی،‌ رضا نیشابوری و حسین یوسف‌خانی و آقای علی‌اكبر لطفی مربی و آقای حسین‌داریا كمك مربی این تیم بودند.

در سال 1352 با توجه به پشتوانه‌ای كه از نظر تعداد بازیكن و مربی هندبال در كشور ایجاد شده بود، سازمان تربیت بدنی وقت به این ورزش توجه پیدا كرد و سرانجام در سال 1354 فدراسیون هندبال كشور تأسیس گردید و مهندس هارون مهدوی عهده‌دار امور آن شد. اولین دوره مسابقه‌های قهرمانی كشور در دسته مردان در سال 1355 برگزار شد كه تیمهای خراسان، اصفهان و تهران اول تا سوم شدند. در رده جوانان هم اولین بار از سال 1363 مسابقه‌های قهرمانی كشور برگزار شده است. اولین دوره مسابقه‌ های كشور در دسته بانوان در سال 1370 برگزار شد كه تیم كهکیلویه و بویراحمد به مقام قهرمانی رسید. اولین حضور مهم تیم ایران در بازیهای آسیایی 1986 بود كه تیم ایران در میان شش تیم، پنجم شد: البته اولین بار ایران در سال 1989 در مسابقه‌های قهرمانی هندبال آسیا در پكن شركت كرد و در بین نه تیم، هشتم شد. اولین مدال آسیایی ایران كسب مقام سوم جوانان آسیا در سال 2004 بود.

درباره هندبال

هندبال هم ورزشی گروهی است که با توپ انجام می گیرد. مسابقه هندبال با دو تیم هفت نفره در محوطه ای 40 در 20 متری انجام می گیرد.

قوانین و مقررات

تعداد کل بازیکنان: 12 نفر برای هر تیم.

تعداد بازیکنان داخل زمین: 7 بازیکن در هر تیم که شامل یک دروازه بان هم می باشد.

تعداد کل داوران: 6 نفر شامل سرداور، داور، داور فنی، وقت نگهدار، منشی و مسئول تابلو.

اندازه زمین: زمین هندبال دارای طول 40 متر و عرض 20 متر می باشد.

شکل، اندازه و رنگ دروازه: دروازه به شکل ذوزنقه بود که دارای 2 متر ارتفاع و عرض 3 متر می باشد. عمق هر دروازه در بالا 100 سانتی متر و در پائین 150 سانتی متر بوده و رنگ آن سفید و سیاه یا سیاه و زرد می باشد.

وزن و رنگ توپ: برای مردان 425 الی 475 گرم و برای بانوان و نوجوانان 325 الی 400 گرم می باشد. رنگ توپ سفید- قرمز یا ترکیبات دیگری است.

اندازه توپ: اندازه محیط توپ برای مردان 58 تا 60 سانتی متر و برای زنان 54 تا 56 سانتی متر می باشد.

نحوه شروع بازی: بازی با قرعه کشی توسط داور از طریق پرتاب سکه بوده و تیم برنده توپ یا زمین را انتخاب می کند.

زمان بازی: هر بازی دارای دو وقت 30 دقیقه مفید بوده که توسط داور تشخیص داده می شود.

تعداد استراحت: بین هر دو نیمه 10 دقیقه استراحت برای هر تیم در نظر گرفته می‌شود.

محیط دروازه: این محیط متعلق به دروازه بان است و هیچ بازیکنی حق ورود به آن را ندارد و ملاک در ورود به محوطه، تماس با خط یا زمین محوطه است.

تعداد تعویض: برای هر تیم نامحدود و آزاد است و بازیکنان باید از قسمت مشخص شده، تعویض شوند.

شماره بازیکن و دروازه بان: بازیکنان می توانند هر شماره ای داشته باشند.

طریقه پرتاب اوت: کف یک پا باید روی خط قرار گیرد و توپ بدون حرکت پا به داخل زمین انداخته شود.

زدن پنالتی: در هنگام زدن پنالتی بایستی کف یک پا چسبیده به زمین و پشت خط باشد. فاصله نقطه پنالتی تا دروازه 7 متر می باشد.

بازی مساوی: هر بازی با توجه به شرایط هر تورنمنت یا مسابقه می تواند نتیجه تساوی داشته باشد یا نداشته باشد.

وقت اضافی: اگر بازی نیاز به برنده داشته باشد، در صورت تساوی دو تیم در وقت قانونی، دو وقت 5 دقیقه ای و در صورت تساوی دوباره، پس از استراحت تیم‌ها، دو وقت 5 دقیقه ای دیگر گرفته می شود.

نکاتی دیگر

- یک تیم می تواند توپ را تا 10 ثانیه در زمین خودی و تا 20 ثانیه در زمین حریف نگهدارد، بنابراین هر تیم می تواند تا 30 ثانیه مالک توپ باشد.

- تعویض دروازه بانها از محوطه مشخص شده انجام می پذیرد.

- اگر تیمی گل بخورد، همان موقع حتی قبل از اینکه تیم گل زننده وارد زمین خودشان شوند، می توانند از وسط زمین و با سوت داور بازی را شروع نمایند.

- مالک توپ می تواند 3 قدم راه برود و بعد توپ را به زمین بزند (دریبل) و بعد 3 گام دیگر بردارد (مانند بسکتبال) سپس می تواند هم شوت بزند و هم پاس بدهد.

- در زمان زدن پنالتی کلیه بازیکنان باید پشت خط منقطع قرار داشته باشند.

- برای شروع بازی توسط تیمی که گلی دریافت کرده است، می بایست مالک توپ یک پای خود را در داخل دایره خط وسط زمین قرار دهد و سپس پاس دهد تا بازی شروع شود.

- دروازه بان وقتی از محوطه 6 متر خارج شود، بازیکن محسوب می شود.

- کرنر زمانی است که توپ با بدن یکی از بازیکنان دفاع برخورد کند و به پشت دروازه برود. برای پرتاب کرنر، بازیکن پرتاب کننده باید از گوشه زمین، موازی خط دروازه با قراردادن یک پا روی خط، توپ را به داخل پرتاب کند.

- اگر بازیکن توپ را به دروازه بان در محوطه 6 متر (داخل قوس) پاس دهد، این خطا جریمه پنالتی دارد.

 



مبلغ واقعی 3,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 2,850 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 352

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما