محل لوگو

دانلود تحقیق بیوگرافی و روش سرودن احمد شاملو


دانلود تحقیق بیوگرافی و روش سرودن احمد شاملو

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

نام فایل : دانلود تحقیق بیوگرافی و روش سرودن احمد شاملو

تعداد صفحات : 16

فرمت : فایل ورد قابل ادیت doc

 

برای نمونه میتوانید 4 صفحه اول این فایل را در زیر مطالعه کنید. برای خرید فایل کامل به انتهای صفحه مراجعه نمایید


 

زندگی نامه:

احمد شاملو در ساعت یک بامداد روز بیست ویکم آذر1304در خانه شماره 134 خیابان صفی علیشاه تهران متولد شد.دوره کودکی را به خاطر شغل پدر که افسر ارتش بود و هر چند وقت به ماموریت می رفت در شهرهایی چون رشت و سمیرم واصفهان وآباده وشیراز گذراند.

مادرش کوکب عراقی بود وپدرش حیدر نام داشت.دوره دبستان رادر شهرهای خاش و زاهدان ومشهد گذراند واقدام به گرداوری سواد عامه کرد.دوره دبیرستان را در بیرجند و مشهد و تهران گذراند و از سال سوم دبیرستان به شوق تحصیل دستور زبان آلمانی دبیرستان ایرانشهر تهران را ترک و به سال اول دبیرستان صنعتی تهران رفت.در سال 1321 پدر او به گرگان و ترکمن صحرا منتقل شد واحمد شاملو مجبور شد کلاس سوم دبیرستان را در گرگان ادامه دهد ودر آن مقطع از زندگی او بود (1321) که در فعالیت های سیاسیشمال کشور شرکت کرد و در تهران دستگیر و به زندان شوروی ها در رشت منتقل شد.در سال 1324 از زندان آزاد شد و با خانواده به ارومیه رفت و وارد کلاس چهارم دبیرستان شد.با آغاز حکومت دموکرات ها چریک ها به منزلشان ریختند و او و پدرش را نزدیک دو ساعت مقابل جوخه آتش نگهداشتند و مدتی دستگیر کردند.

در سال 1326 به تهران باز گشت و کاملا تحصیل مدرسی را ترک کرد و در همین سال بود کهازدواج اول او صورت گرفت.

در سال 1330 سردبیر" چپ"مجله خواندنی آن زمان شد وبه مدت دو سال نیز مشاور فرهنگی سفارت مجارستان شد.در سال 1332 مجموعه اشعار" آهن ها واحساس"را که پلیس همه نسخه های آن را سوزاند نوشت و تنها یک نسخه از آن نزد سیروس طاهباز ماند.

ترجمه کتاب هایی از زیگموندموریتس و موریوکایی موجب شد که در چاپ خانه روزنامه اطلاعات دستگیر شود وبه مدت 13 تا14 ماه در زندان سیاسی موقت شهربانی و زندان قصر زندانی باشد.

او چهار فرزند به نام های :سیاوش.سیروس.سامان و ساقی داشت که ازدواج دوم خود را انجام داد ودر همان سال پدرش فوت کرد.

 

 

در سال 1338 همکاری خود را با سینماگران آغاز کرد و به نوشتن دیالوگ پرداخت و فیلم مستند "سیستان و بلوچستان" را برای شرکت در" ایتال کونسولت " ساخت.

از فعالیت های مهم او تاسیس و سرپرستی اداره سمعی وبصری وزارت کشور با همکاری هادی شفائیه و سهراب سپهری بود.در سال 1340 از همسر دوم خود جدا شد.

ودر سال بعد با آیدا آشنا شد و بعد از دو سال با او ازدواج کرد و به مازندران رفت.

در سال 1346 به عضویت کانون نویسندگان ایران درآمد و تحقیق های زیادی روی غزلیات حافظ انجام داد.او همچنین در طول زندگی خود کارگردان چند فیلم فولکلوریک برای تلویزیون بوده است که از آن جمله می توان "پاوه" "شهری از سنگ" و "آنا قلیچ داماد می شود " را نام برد در 14 اسفند 1350 مرگ مادراو به وقوع پیوست که مدتی او را افسرده کرد

او در طول زندگی با بیماری آرتروز گردن دست وپنجه نرم می کرد تا این که به پاریس رفت و گردن خود را به تیغ جراهی سپرد. وی به مدت دو سال سرپرست پژوهشکده دانشگاه بوعلی همدان بود.ایشان سخنرانی های به یاد ماندنی در دانشگاه های ام.آی.تی بوستون و یو.سی.ال .ای برکلی داشتند در سال 1356 ایران را به نشانه اعتراض به سیاست های حاکم ترک و به امریکا رفت و بعد از یک سال به تهران باز گشت.ایشان در طول زندگی خود بار ها از کشور هایی مثل: امریکا و آلمان و سوئد دعوت شد ودر کنگره ها و انجمن های بسیار زیادی شرکت کرد.

او در سال 1368 در شهرک دهکده کرج اقامت پیدا کرد.او بعد از مدتی دوباره به بوستون رفت و هم مهره های گردن را برای بار دوم جراحی کرد و هم شب شعری به نفع زلزه زدگان ایران برپا کردایشان جوایزی را نیز از سازمان حقوق بشر دریافت کرد.و سرانجام در روز دوم مرداد 1379 در بیمارستان ایرانمهر تهران در گذشت و پیکر این شاعر جاودانه در گورستان امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

 

 

شیوه کار استاد شاملو

اودانه مرد ادبیات امروز ایران به گونه ای اسطوره ای جلوه گر می شود او بزرگیست چند وجهی در شعر و ادب وعاصر ایران.

وی نه تنها شاعری بلند پایه و بزرگ مرتبه بود بلکه او را به عنوان پژوهشگر.محقق.مترجم.قصه نویس.روزنامه نگار و... می شناسیم.

در سال 1326 اولین اثر خود را به نام "آهنگ های فراموش شده" به چاپ رساند این کتاب مجموعه قطعات نظم ونثر بود که شاملو بعد ها این کتاب را عامل شرمساری خود می دانست.در سال 1330 دو کتاب بعدی خود را با نام های "23" و "قطع نامه" به چاپ رساند.در سال 1332 چهارمین کتاب خود را با نام "آهن ها و احساس" به چاپ رساند.سرنجام در سال 1336 مهمترین مرحله رشد کیفی ذهن و زبان خود را ارائه می دهد او با کتاب مهم خود به نام "هوای تازه" دیدکاه های نو ورشد یافته تر خود را نشان می دهد.



مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 450

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما